Tällä viikolla saimme tiimin täyteen ja suunnittelutyön kunnolla käyntiin, kun kuudeskin jäsenemme pääsi heti maanantaista asti paikalle. Olimme jo käyneet roolit läpi, mutta nyt kirjasimme ne selkeämmin ylös. Keitä siis olemmekaan ja mitä teemme (/opettelemme)?
Mirko Arkimaa: pelisuunnittelu (tarina, hahmot), 3D, äänet, Unity
Katariina Alfthan: pelisuunnittelu (tarina, hahmot, levelit), 2D, 3D
Henrik Telkki: pelisuunnittelu (tarina, hahmot), Blender, Unity
Miika Kumpula: Unity, 3D, UI
Teemu Hannula: Unity, 3D, 2D
Tuomas Pätsi: Unity, 3D, animointi, äänet
Hieno tiimi siis ja mielenkiintoisesti puolet sekä AMK:lta että yliopistolta! Niinkin hieno, että päätimme GD-tiimillä pistää teeman kokonaan uusiksi ja niin merirosvonorpat vaihtuivat mysteeriä ratkovaan Linnunpelättiin. Saimme presentaatiomme lopuksi jo kiinnostuneita pelitestaajiakin! Mekaniikat ja genre eivät kuitenkaan juuri vaihtuneet, vaan kyseessä on edelleen puzzle- ja ongelmanratkaisukeskeinen 2.5D point & click (tap & swipe gesturet) dark fantasy toimintaseikkailupeli.
Suunnittelun lisäksi ehdimme luonnosten ohella myös mallintamaan keskeisiä hahmojamme sekä aloittamaan tap gesturen toteutusta. Seuraavalle kahden viikon sprintille onkin luvassa paitsi mallintamista, myös niiden asettamista Unityyn sekä gestureiden ja pelimaailman rakenteellista toteuttamista niin tarinan, kenttä- ja puzzlesuunnittelun kuin ohjelmoinninkin osalta.
Suunnittelin muuten edellisvuoden tapaan tiimillemme logonkin, josta näette myös peliimme liittyvän muunnelman alla olevalla, kohtuullisen pikaisesti kyhätyllä ensimmäisen sprintin presentaatiovideollamme, joka on myös allekirjoittaneen tekosia.
Mukaan kuuluneet GDD ja PowerPoint-esitys jääköön nyt tästä blogimerkinnästä pois, ettei liikoja spoilata.
Hyvää viikonloppua!
- Mirko
No comments:
Post a Comment