Friday, June 15, 2018

Public class. Private void. Stay sharp.

Tällä viikolla maanantai oli omistettu omien projektien edistämiselle. Työpajat vievät kuitenkin muina päivinä niin paljon aikaa, että tuntuu ettei pelimme pääse kunnolla etenemään ja kuin olisimme edelleen miltei lähtökuopissa. Suunniteltavaa riittää vielä tulevillekin päiville, mitä toivottavasti ehdin kuroa viikonlopun aikana.

Tiistai ja torstai puolestaan olivat C#:n opettelua, keskiviikko ja perjantai ääniopintoja (ja hieman C#:n koodausta), sekä molemmissa tapauksissa niiden implementointia Unityyn. Itselleni C#&Unity on sitä pihviä, jota tulin kurssille opettelemaan, joten kyselen paljon ja olen luultavasti rasittava opettajille, mutta haluan oppia - ja nautin haasteesta!

Muu tiimi on myös jatkanut omien osa-alueidensa työstöä: Kara suunnitellut kenttiä, sekä Miika, Tuomas ja Henrik opetelleet Blenderiä ja Unitya koodaten kenttää ja puzzlea eteenpäin. Hitaasti pelimme etenee, mutta etenee kuitenkin. Jospa tästä vielä peli saadaan. Tosin näillä näkymin tietysti vasta toisella puolikkaalla eli heinä-elokuulla, jolloin toivottavasti minäkin pääsen liittymään koodarien puolelle - mallinnusten valmistuttua!

Pelisuunnittelusta vastaavina olemme myös Karan kanssa hieman tuumailleet (mm. edelliseen merkintään linkatun tutoriaalin pohjalta) assettien realistisempien (Substance Painter) tekstuurien yhteensovittamista piirrettyjen taustojen kanssa eli pitäisikö pelin visuaalinen tyyli vaihtaa kokonaisuudessaan animaatiotyylisempään, jolloin se luultavasti tehtäisiin mallinnusten tapaan Blenderillä. Saa nähdä. Ensi viikolla sitten lisää kuvia ym.

Hyvää viikonloppua!

- Mirko

No comments:

Post a Comment